مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 12:452021-02-13پزشكي

اصول اعتقادی مهم ترین عامل بازدارنده از انجام جرایم است


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اصول اعتقادی و مناسک مذهبی مهم ترین عامل بازدارنده برای انجام جرایم و رفتارهای ضد اجتماعی است.

- زهرا امینی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مطالعات آماری بیانگر کاهش میزان جرایم در ماه های دارای بیشترین آیین های مذهبی است، اظهار داشت: تشکل های دینی نظیر کانون های فرهنگی و مذهبی مساجد، جلسات قرآنی و مراسم و هیئات هفتگی با القای باورهای دینی و نهادینه ساختن پندارهای معنوی در افراد، نقشی بازدارنده در مواجهه با هنجارشکنی ها و بزهکاری های اجتماعی ایفا می کنند بنابراین باید بر تقویت و ترویج این محافل همت گماشته شود.

وی به عقاید نظریه پردازان علوم روانشناختی همچون ویکتورفرانگل و آلپورت مبنی بر نقش باورهای دینی در یکپارچه سازی شخصیت انسان و جامعه پذیری بهتر وی اشاره کرد و گفت: گفتگوی درونی با پروردگار و انجام مناسک مذهبی موجب کنترل اضطراب و کاهش احساس ناامنی در انسان می شود از این رو رفتارهای تکانش گرانه وی همچون هنجار گریزی، نقض قانون، آسیب رساندن به اموال و سرمایه های عمومی یا تعدی به حقوق سایر شهروندان را به میزان قابل توجهی کنترل می کند.

هرگونه هزینه فرهنگی در ترویج دین مداری سرمایه گذاری بلند مدت است این متخصص پزشکی اجتماعی، ناظر درونی را مهم ترین عامل بازدارنده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصول اعتقادی مهم ترین عامل بازدارنده از انجام جرایم است

اصول اعتقادی مهم ترین عامل بازدارنده از انجام جرایم است