مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 12:502021-02-13اقتصادي

هر روستا یک فروشگاه اینترنتی/ آیا شاهد مهاجرت شهرنشینان به روستا خواهیم بود؟


توسعه کسب وکارهای اینترنتی در مناطق محروم این فرصت را فراهم کرده تا روستانشینان با سرمایه اندک، محصولات محلی خود را بدون واسطه در کل کشور عرضه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حضور مستقیم کسب وکارهای روستایی در فروشگاه های اینترنتی که اخیراً رشد قابل توجهی را تجربه کرده اند را می توان حرکتی جدید به سمت محرومیت زدایی و احیای مجدد اقتصاد روستا دانست.

بر این اساس، روستاییان این امکان را دارند تا با کمترین سرمایه، محصولات ارگانیک و محلی خود را به راحتی به فروش برسانند.

همچنین این سازوکار با قطع دست دلالان سودجو، محصولات روستایی را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت به دست مشتری نهایی در شهرها می رساند.

طبق گزارش رسمی سازمان میوه و تره بار تهران، قیمت فروش محصولات باغی 1 به 9 است؛ یعنی قیمت مصرف کننده در نهایت 9برابر قیمتی است که بر سر زمین پرداخت می شود.

به عبارت دیگر واسطه ای که عموماً فاقد هزینه هایی همچون انبارداری و یا نگهداری در سردخانه است، محصول زراعی را تنها با یک تماس تلفنی از سر زمین خریداری می‎ کند و با یک تماس دیگر همان کالا را به قیمت گزاف می فروشد.

اما در حال حاضر تعداد روستاییانی که با سرمایه ای کمتر از 500 هزار تومان، صاحب یک کسب و کار پررونق در فروشگاه های اینترنتی می شوند، روزانه در حال افزایش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر روستا یک فروشگاه اینترنتی/ آیا شاهد مهاجرت شهرنشینان به روستا خواهیم بود؟

هر روستا یک فروشگاه اینترنتی/ آیا شاهد مهاجرت شهرنشینان به روستا خواهیم بود؟