مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 12:552021-02-13اقتصادي

گرانی کودهای شیمیایی آینده کشاورزی لرستان را تهدید می کند


کشاورز نمونه لرستانی معتقد است که با توجه به افزایش بی سابقه قیمت کودها شیمیایی کشاورزان از این کودها کمتر استفاده می کنند و همین موضوع در آینده باعث کاهش تولید گندم و جو در لرستان و کشور می شود همچنین کشاورز کارت نیز با توجه به سود بالای تسهیلات نتوانسته کمکی به کشاورزان کند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، طی روزهای گذشته در مراسمی با حضور مسئولان ارشد استان از کشاورزان برگزیده لرستان تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم از احسان رجبی به عنوان تولیدکننده نمونه جو دیم در سطح ملی تجلیل به عمل آمد در همین راستا با توجه به اینکه خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی یکی از اولویت های کشور است در این گزارش از زبان کشاورز نمونه کشور به مشکلات حوزه کشاورزی استان می پردازیم.

  رجبی با بیان اینکه 30 هکتار زمین کشاورزی آبی و پنج هکتار زمین کشاورزی دیم در شهرستان ازنا دارد، اظهار داشت: هرساله در زمین های آبی به کاشت محصولاتی مانند لوبیا، سیب زمینی می پردازد و در زمین دیم نیز گندم و جو کشت می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته بیشتر زمین های منطقه ازنا که به کشت سیب زمینی می پرداختند در اجاره کشاورزان غیربومی بودند، افزود: طی دو سال اخیر خوشبختانه کشاورزان منطقه ازنا توانسته اند بدون نیاز به کشاورزان غیربومی به کاشت سیب زمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی کودهای شیمیایی آینده کشاورزی لرستان را تهدید می کند

گرانی کودهای شیمیایی آینده کشاورزی لرستان را تهدید می کند