مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 13:102021-02-13بين الملل

جزییات دفاع نظامی قطر از عربستان در نبرد 1991


فرماندهان نظامی قطر از جزییات حرکت نظامی این کشور با تانک ها و سربازان به سمت عربستان برای مقابله با حمله عراق به شهر الخفجی پرده برداشتند.

- فرماندهان نظامی قطر از جزییات حرکت نظامی این کشور با تانک ها و سربازان به سمت عربستان برای مقابله با حمله عراق به شهر الخفجی پرده برداشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندهان نیروهای قطری حاضر در نبرد الخفجی گفتند، مداخله نظامی قطر در این نبرد سرنوشت ساز بود و حامل بیش از یک پیام درباره اتحاد سرنوشت و مخالفت با اشغال یک کشور عربی دیگر یا حل مشکلات از طریق نظامی بود.

آنها تاکید کردند، با وجودی که صدام یک قدرت نظامی در اختیار داشت اما آن را در جریان ماجراجویی های خود در اشغال کویت و تلاش برای اشغال خاک عربستان از دست داد.

خلیفه سالمین، فرمانده گردان پیاده نظام قطر، صالح غانم الکواری، فرمانده گروه تانک ها، علی بن سعید الخیارین، فرمانده نیروهای قطری در نبرد الخفجی گفتند، قطر در میان نیروی سپر جزیره تعیین کننده بود و پس از جنگ عراق علیه کویت، نیروی مسلح قطر دستورات اعزام تیپ پیاده نظام عادی با پشتیبانی سلاح را صادر کرد.

این فرماندهان گفتند، پس از اقدام نیروهای عراقی به اشغال شهر الخفجی در 29 ژانویه 1991، فرماندهی کل نیروهای مسلح قطر دستورات حرکت برای دفاع از عربست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات دفاع نظامی قطر از عربستان در نبرد 1991

جزییات دفاع نظامی قطر از عربستان در نبرد 1991