مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 15:002021-02-13بين الملل

مهاجمان به کنگره در چند قدمی «کیف اتمی» آمریکا قرار داشتند+فیلم


در دومین جلسه دادگاه استیضاح ترامپ، یکی از مدیران استیضاح ویدئویی را از هنگام خروج معاون ترامپ و دستیار نظامی اش که چمدان اتمی را کنار او حمل می کنn به نمایش گذاشت.

-   این چمدان مشکی چرمی حاوی کدهای حمله هسته ای، مخصوص رییس جمهور آمریکاست تا زمانی که دور از مراکز فرمان ثابت است، بتواند برای صدور فرمان حمله یا دفاع با جنگ افزار هسته ای از آن استفاده کند.

این چمدان که به آن کیف اضطراری هم می گویند را یک دستیار نظامی حمل می کند و به همین خاطر باید این فرد همیشه نزدیک رییس جمهور آمریکا باشد.

یک نسخه از این کیف هم همواره همراه معاون رییس جمهور آمریکا حمل می شود تا در صورت رخ دادن اتفاقی برای وی، معاونش به آن دسترسی داشته باشد.

  ابن مدیر دموکرات استیضاح با نمایش ویدئوی مذکور گفت: هنگامی گه آشوبگران به بالای پله ها رسیدند، در 100 فوتی [30 متری] جایی قرار داشتند که معاون رییس جمهور و خانواده اش پناه گرفته بودند، و آن ها تنها چند فوت با یکی از درهای ساختمان فاصله داشتند.

استفان شوارتز از اعضای ارشد غیرمستقر گروه بولتن دانشمندان اتمی در صفحه توییتر خود نوشت پنجمین فردی که در این ویدئو پشت معاون ترامپ از در خارج می شود، دستیار نظامی او است که نسخه دوم چمدان اتمی را مانند همان چمدان رییس جمهور در تمام زمان ها همراه او حمل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجمان به کنگره در چند قدمی «کیف اتمی» آمریکا قرار داشتند+فیلم

مهاجمان به کنگره در چند قدمی «کیف اتمی» آمریکا قرار داشتند+فیلم