مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 20:452021-02-13بين الملل

افق پیام امام خامنه ای به پوتین


بدون شک ملت های منطقه و بسیاری از دولت های منطقه که از بی ثباتی رنج می برند، مدل رفتاری ایران و روسیه را ترجیح می دهند اما توجه عمومی به آن، نیازمند کار دیپلماتیک تهران و مسکو است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس،سعدالله زارعی نوشت: روابط ایران و روسیه در دو دهه گذشته، با روی کار آمدن ولادیمیر پوتین از یک سو و بن بست های مکرری که در روابط ایران و غرب پدید آمد از سوی دیگر، در کانون توجه قرار گرفته است.

در این بین علاوه بر حساسیت هایی که غرب روی این روابط دارد، در دو کشور ایران و روسیه نیز غرب گراها به شدت روی آن حساسیت نشان داده اند.

در ایران، غرب گراها با استناد به جنگ های ایران و روس در میانه دوره قاجار، جو بی اعتمادی را نسبت به مسکو دامن زده اند و حال آنکه از این جنگ ها حدود دو قرن گذشته و نظام های سیاسی در هر دو کشور، طی این دوران چند بار دچار تحول شده اند و برخلاف گذشته، امروز عوامل متعددی وجود دارند که بر لزوم گرمی بخشیدن به روابط دو کشور، تأکید می کنند.

دشمن مشترک یکی از عوامل تقویت این روابط به حساب می آید.

امروز اروپا و آمریکا در جبهه ای مشترک هر دو کشور ایران و روسیه را تهدید کرده و علیه آنها برنامه های متعددی را به اجرا گذاشته اند و می توان گفت تقریباً هفته ای نیست که در دستگاه های سیاسی و نظامی و اقتصادی غرب مصوبه و طرحی علیه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افق پیام امام خامنه ای به پوتین

افق پیام امام خامنه ای به پوتین