مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 04:452021-02-14اقتصادي

انحصار به بهانه حمایت از تولیدات داخلی!


همه بر این واقف هستیم که تولید کالای باکیفیت و با قیمت مناسب در بازارهای جهانی حرف اول را می زند، تولیدکننده ای می تواند در بازارهای جهانی رقابت کند که در گام اول کیفیت محصولات خود را ارتقا دهد و سپس با کاهش هزینه های تولید این محصول را با قیمت مناسب در بازار عرضه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یک دهه گذشته بحث حمایت از تولید داخلی برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال مدنظر مسئولان کشور قرار گرفته است، مسئولان امر همواره مردم را به خرید کالای داخلی دعوت می کردند تا از این طریق بازار اجناس داخلی در کشور رونق بگیرد و کارخانجات بتوانند در این بازار پرتلاطم جهانی تولیدات خود را به فروش برسانند.

حقوق شهروندی اقتضا می کند که افراد بتوانند کالای باکیفیت را در بازار خریداری کنند، اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد یک نوع انحصار در تولید برخی محصولات در کشور هستیم، این نوع محصولات پس از انحصار کامل در ایران با افزایش قیمت چشمگیر و افت کیفیت مواجه شدند.

یکی از فاکتورهای رقابت و ماندن در بازارهای جهانی ارتقای کیفیت محصول و ارائه آن با قیمت متعادل است، اگر تولیدکننده ای چنین فاکتورهایی را نداشته باشد، توان رقابت در بازارهای جهانی را از دست می دهند و به سرعت حذف می شود، بنابراین انحصار در تولید برخی از محصولات در ایران مانند خودرو و لوازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انحصار به بهانه حمایت از تولیدات داخلی!

انحصار به بهانه حمایت از تولیدات داخلی!