مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 08:302021-02-14سياسي

«کودک همسری» یا «ازدواج پیش رس»؟


چندی پیش رییس سازمان امور اجتماعی و معاون وزیر کشور با بیان اینکه در ایران کودک همسری جایگاهی ندارد بلکه با ازدواج پیش رس مواجه هستیم، گفته بود که در روستاها دخترانی داریم که در سن 13سالگی آمادگی ازدواج را دارند و با مراجعه به دادگاه و اثبات مستندات می توانند ازدواج کنند.

این اظهارات واکنش برخی فعالان حوزه کودک و زنان را به دنبال داشت که همین امر منجر به توضیحات دوباره معاون وزیر در این باره شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تقی رستم وندی معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی در پی اظهاراتش در روز گذشته نیز به انتقادات وارد شده به سخنانش و در توضیح آن گفت که مطالب مطرح شده در جهت تبیین مفاد قانون مدنی بوده است و کسانی که دیدگاه های متفاوت دارند در بیان نظرات خود آزادند.

رستم وندی گفته بود که تمامی ازدواج هایی که در کشور قبل از پایان 13 سالگی دختران، براساس حکم محاکم صالحه به ثبت می رسد، با توجه به رویه اداری حاکم ازدواج پیش رس محسوب می شود؛ این در حالی است که بسیاری از فعالان حوزه کودک معتقدند تغییر در نام اینگونه ازدواج ها در ماهیت ناپسند کودک همسری تغییری ایجاد نمی کند.

طیبه سیاووشی مشاورعالی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این باره به ایسنا گفت: اینکه با تغییر لفظ کودک همسری به ازدواج پیش رس، سعی در پاک کردن صورت مسئ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کودک همسری» یا «ازدواج پیش رس»؟

«کودک همسری» یا «ازدواج پیش رس»؟