مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 09:152021-02-14سياسي

تبیین راهبرد کلان ایران در منطقه خاورمیانه در مجله میدل ایست پالیسی


 سید حسین موسویان و محمدرضا چیت سازیان در مقاله ای در مجله میدل ایست پالیسی (سیاست خاورمیانه) وابسته به اندیشکده شورای سیاست گذاری خاورمیانه در واشنگتن آمریکا به تبیین راهبرد کلان سیاست خارجی جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه پرداخته اند.

-  سید حسین موسویان و محمدرضا چیت سازیان در مقاله ای در مجله میدل ایست پالیسی (سیاست خاورمیانه) وابسته به اندیشکده شورای سیاست گذاری خاورمیانه در واشنگتن آمریکا به تبیین راهبرد کلان سیاست خارجی جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه پرداخته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این دیپلمات پیشین و پژوهشگر و کارشناس مسایل بین الملل در این مقاله نوشته اند: راهبرد کلان سیاست خارجی جمهوری اسلامی در طول چند دهه گذشته بر اساس دفاع و بر مبنای دو متغییر استوار بوده است: به حداکثر ر ساندن نقش ایران در منطقه و موازنه سازی در برابر رقبا و دشمنان.

این روند که با پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص تسخیر سفارت آمریکا، قطع روابط تهران- واشنگتن و تجاوز عراق به ایران آغاز شده است، تا به امروز ادامه یافته و تا هنگامی که روابط خصمانه واشنگتن-تهران و دشمنی ها با ایران ادامه پیدا کند، تغییری در این روند به وجود نخواهد آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبیین راهبرد کلان ایران در منطقه خاورمیانه در مجله میدل ایست پالیسی

تبیین راهبرد کلان ایران در منطقه خاورمیانه در مجله میدل ایست پالیسی