مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 10:202021-02-14اقتصادي

آغاز تامین مالی جمعی از سوی فرابورس برای بنگاههای تولیدی


مدیرعامل فرابورس از آغاز تامین مالی جمعی برای بنگاههای تولیدی خبر داد و گفت: سامانه تامین مالی جمعی هم اکنون راه اندازی شده است، ضمن اینکه یکی از مجوزهای صادره بر مبنای فناوری بلاکچین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امیر هامونی در مراسم رونمایی از بازار تأمین مالی جمعی و شاخص صکوک فرابورس ایران که با حضور محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است، گفت: بسیاری از کشورها به سمت استفاده از روش تأمین مالی جمعی حرکت کرده اند که بر این اساس در ایران نیز فرابورس با همکاری بسیاری از سازمان ها و دستگاه های دولتی، این عملیات را از امروز عملیاتی خواهد کرد.

وی افزود: همانطور که در فرهنگ ایرانی، فرهنگ گلریزان برای رفع مشکلات و نیازهای افراد برگزار می شود، این فرهنگ در حوزه بورس نیز برای تأمین مالی جمعی وجود دارد که البته مصوبه هیأت وزیران را نیز دارا است.

هامونی گفت: سامانه تأمین مالی جمعی هم اکنون راه اندازی شده است و بیش از 72 مورد درخواست تأمین مالی وارد شده است که 28 مورد آن بررسی و دو مورد آن رد شده است؛ ضمن اینکه در مجموع 11 مجوز برای این کار صادر شده است و 4 مجوز صادره، در حال حاضر فعالیت خود را آغاز کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تامین مالی جمعی از سوی فرابورس برای بنگاههای تولیدی

آغاز تامین مالی جمعی از سوی فرابورس برای بنگاههای تولیدی