مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 10:452021-02-14اقتصادي

تهدید تورم بیخ گوش سرمایه گذاران


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از پیگیری برای کسب معافیت و اختیارات برای 100 شرکت برتر تولیدی از هیئت دولت خبر داد وگفت: - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از پیگیری برای کسب معافیت و اختیارات برای 100 شرکت برتر تولیدی از هیئت دولت خبر داد وگفت: خالص نرخ رشد تشکیل سرمایه در سال های اخیر منفی بوده که دلیل اصلی آن تورم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید زرندی در بیست و سومین همایش شرکت های برتر ایران، از رشد بیش از 100 درصدی 86 شرکت بزرگ و رشد بیش از 20 درصدی 319 شرکت در 10 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر نگاه ما به حفظ تولید است که هیچکس مانع آن نیست، اما اگر نتوانیم به سمت توسعه سرمایه گذاری حرکت کنیم آینده تولید را به خطر انداخته ایم.

به گفته وی بالا بودن استهلاک و تورم در اقتصاد ایران رشد تشکیل سرمایه را منفی کرده، به طوری که نرخ تشکیل سرمایه اسمی سالانه رشد می کند اما اگر به قیمت ثابت محاسبه شود، شرایط منفی است که دلیل اصلی آن تورم است.

به طور متوسط نرخ رشد تشکیل سرمایه در دهه 90 از 1.

2 درصد بالاتر نرفته، این درحالیست که هدفگذاری برای رقم هشت درصد بوده است.

صنایع کوچک محور توسعه اند یا بزرگ؟ این مقام مسئول عوامل برونزا از جمله تحریم را نیز در رشد منفی سرمایه گذاری موثر دانست و درباره دوگانگی توسعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید تورم بیخ گوش سرمایه گذاران

تهدید تورم بیخ گوش سرمایه گذاران