مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 11:052021-02-14بين الملل

هشدار درباره تکرار سناریوی سال 2014 در موصل


سناریوی 2014 در نینوا اگر نیروهای نظامی واکنشی به حملات ترکیه نشان ندهند و کنترل مرزها را برعهده نگیرند، تکرار خواهد شد.

- یکی از کارشناسان عراقی اعلام کرد: سناریوی 2014 در نینوا اگر نیروهای نظامی واکنشی به حملات ترکیه نشان ندهند و کنترل مرزها را برعهده نگیرند، تکرار خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، علی الوائلی کارشناس امور امنیتی عراقی درباره تکرار سناریوی سال 2014 در موصل در شمال عراق هشدار داد.

وی افزود: تحرکات ترکیه و حمله آن به شمال سوریه و تسلط بر برخی مناطق شرق فرات در راستای کندن بخشی از اراضی سوریه بود تا پس از آن به عراق روی آورد و نینوا را اشغال کند تا آنرا به مناطق تحت کتترل خود در سوریه متصل کند.

الوائلی تاکید کرد: نادیده گرفتن حملات ترکیه به شمال عراق تبعات وخیمی به دنبال خواهد داشت به ویژه که هشدارهای سیاسی درباره قصد ترکیه برای حمله به نینوا وجود دارد و این در راستای تحقق نقشه عثمانی است.

این کارشناس عراقی گفت: سناریوی 2014 در نینوا اگر نیروهای نظامی واکنشی به حملات ترکیه نشان ندهند و کنترل مرزها را برعهده نگیرند، تکرار خواهد شد.

وی در ادامه اعلام کرد: ترکیه در صورتی که به سوی شهرهای عراقی حرکت کند، متحمل خسارات سنگین خواهد شد هر چند که دولت عراق در قبال این حملات سکوت اختیار کرده است به ویژه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره تکرار سناریوی سال 2014 در موصل

هشدار درباره تکرار سناریوی سال 2014 در موصل