مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 11:402021-02-14پزشكي

تب برفکی در اردبیل مشاهده شد/ لزوم واکسیناسیون دام های سبک و سنگین استان


مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با توجه به شناسایی چندین کانون تب برفکی در استان، دامداران در اسرع وقت دام های خود را بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، بهلول تکلوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شناسایی چندین کانون بیماری تب برفکی در استان و در راستای محدودسازی و جلوگیری از گسترش بیماری لازم است دامداران، دامپروران و روستاییان استان در کنار رعایت اصول بهداشتی در واحدهای دامداری، حتما دام های خود را بر علیه این بیماری واکسینه نمایند.

وی افزود: با تمهیدات انجام شده، واکسن تب برفکی به اندازه کافی در مرکز بخش خصوصی و غیردولتی دامپزشکی تمامی شهرستان های استان موجود بوده و جای هیچگونه نگرانی نیست.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل نسبت به احتمال شیوع این بیماری در جمعیت دامی استان در ماه های پیش رو هشدار داد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، تعلل دامداران در این زمینه به هیچ وجه جایز نیست و لازم است دامداران هشدارهای کارشناسان دامپزشکی را جدی گرفته و از طریق مراجعه به بخش خصوصی و غیردولتی دامپزشکی، نسبت به انجام واکسیناسیون و ایمن سازی دام های خود اقدام نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تب برفکی در اردبیل مشاهده شد/ لزوم واکسیناسیون دام های سبک و سنگین استان

تب برفکی در اردبیل مشاهده شد/ لزوم واکسیناسیون دام های سبک و سنگین استان