مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 12:152021-02-14پزشكي

پایش بیش از 7 هزار نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیر پوشش غربالگری


مجری طرح پایش سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تا کنون بیش از 7 هزار نفر از پرسنل دانشگاه (53% خانم و 46% آقا) جهت انجام تست ها به مرکز مراجعه نموده اند که برای بیش از 4 هزار و 500نفر پیگیری سالیانه انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر سعید اسلامی در خصوص افزایش شیوع بیماری های مزمن در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، کبد چرب به ترتیب بیشترین آمار ابتلا و تشدید بیماری را در پیگیری سالیانه داشته اند بطوریکه بیماری کبد چرب با 15%، بیماری تیرویید با 11%، هایپرتنشن با 12% و دیابت با 6% از جمله شایع ترین موارد یافت شده در بین کارکنان بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد:با مشارکت حداکثری همکاران و کارکنان دانشگاه حجم نمونه لازم برای این طرح فراهم شود تا در سال های آینده با تشخیص زودهنگام بیماری ها و بهبود سطح کمی و کیفی مطالعات در سطح دانشگاه گام بلندی در راستای پیش گیری از بیماری های مزمن در سطح جامعه برداریم.

مجری طرح پرشین کوهورت گفت: فرآیند پایش سلامت در سال جاری با حمایت مستقیم رییس دانشگاه انجام شده و تیم مجری با انجام معاینات مختلف از قبیل بیماری قلبی عروقی، دیابت، کبد چرب، سونوگرافی تیرویید و شکم و لگن، تست تعیین سن عروق مرکزی، تن س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش بیش از 7 هزار نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیر پوشش غربالگری

پایش بیش از 7 هزار نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیر پوشش غربالگری