مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 04:102021-02-15بين الملل

تاثیر فضای دوقطبی در آمریکا بر روابط تهران و واشنگتن


اگر بایدن نتواند در داخل آمریکا و در بین حزب دموکرات و جمهوری خواه اجماع ایجاد کند و از فضای دو قطبی بکاهد، سیاست خارجی منسجمی را به ویژه در رابطه با چین و روسیه اجرا نخواهد کرد.

- یک کارشناس مسایل آمریکا گفت: اگر بایدن نتواند در داخل آمریکا و در بین حزب دموکرات و جمهوری خواه اجماع ایجاد کند و از فضای دو قطبی بکاهد، سیاست خارجی منسجمی را به ویژه در رابطه با چین و روسیه اجرا نخواهد کرد.

امیرعلی ابوالفتح در گفت وگو با ایسنا گفت: بر اساس صحبت هایی که چند روز قبل جو بایدن درباره استیضاح ترامپ داشت مشخص بود که اطمینان ندارد در دادگاه ترامپ محکوم شود یعنی از قبل می دانست که سنا در نهایت به محکومیت او رای نمی دهد چون آراء جمهوری خواهان در این رابطه بالا بود.

البته اگر هم محکوم می شد خیلی خوشحال می شد، به هر حال ترامپ می تواند یک رقیب قدرتمند در سال 2024 برای بایدن باشد و تلاش دموکرات ها این بود که ترامپ را به عنوان رییس جمهور عزل کنند وقتی نتوانستند، سعی کردند مانع ورود ترامپ به کاخ سفید شوند و صراحتا هم این را گفتند که قانون شکنی مثل ترامپ نمی تواند در این جایگاه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر ترامپ در این دادگاه با دو سوم آرا سنا محکوم می شد، بلافاصله باید یک رای گیری دیگر می شد مبنی بر اینکه ترامپ بر اساس متمم 14 قانون اساسی آمریکا حق ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر فضای دوقطبی در آمریکا بر روابط تهران و واشنگتن

تاثیر فضای دوقطبی در آمریکا بر روابط تهران و واشنگتن