مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 06:502021-02-15اقتصادي

دو گام بلند که باید در اصلاح بودجه 1400 برداشته شود


دو مساله مهم تک نرخی کردن نرخ ارز و شفاف کردن یارانه های پنهان باید در اولویت اصلاح لایحه بودجه سال بعد قرار گیرد، - ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دو مساله مهم تک نرخی کردن نرخ ارز و شفاف کردن یارانه های پنهان باید در اولویت اصلاح لایحه بودجه سال بعد قرار گیرد، زیرا اگر در بودجه سال بعد این دو معضل رفع شود، گام بلندی در اصلاح ساختار بودجه برداشته ایم.

عطا بهرامی در گفت وگو با ایسنا در خصوص علل رد کلیات بودجه 1400 بیان کرد: اگر بخواهیم بودجه 1400 را در منابع و مصارف بررسی کنیم، در بخش منابع چند خطای اساسی خواهیم دید، اول آنکه بودجه جدید، وضعیت فعلی را بنای درآمدهای آتی قرار نداده است.

وی افزود: در حالیکه امسال بطور میانگین زیر یک میلیون بشکه نفت فروخته ایم به یک باره در بودجه 1400 فروش انتظاری را 2میلیون و سیصد هزار بشکه نفت قرار داده اند و این بر خلاف منطق کارشناسی است زیرا ما با مبنا گرفتن گذشته و حال می توانیم آینده را پیش بینی کنیم.

این پژوهشگر اقتصاد سیاسی بیان کرد: در بودجه 1400 با در نظر گرفتن این منابع، برای مصرف آن پول هایی تخصیص داده شده است، حال اگر این هزینه ها با درآمدهای نفتی تامین نشد چه باید کرد؟ امروز شاهدیم که این کمبود بودجه به هر صورتی اعم از برداشت از صندوق بانک مرکزی، فروش اوراق، فروش دارایی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو گام بلند که باید در اصلاح بودجه 1400 برداشته شود

دو گام بلند که باید در اصلاح بودجه 1400 برداشته شود