مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 06:552021-02-15اقتصادي

این زعفران تقلبی است؛ لطفا نخورید


مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: امروزه روش های تجربی و آزمایشگاهی زیادی برای تشخیص زعفران اصلی از تقلبی وجود دارد که برخی معیارها از جمله رنگ و بوی خاص زعفران و ترکیبات آن به این شناسایی کمک می کنند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: امروزه روش های تجربی و آزمایشگاهی زیادی برای تشخیص زعفران اصلی از تقلبی وجود دارد که برخی معیارها از جمله رنگ و بوی خاص زعفران و ترکیبات آن به این شناسایی کمک می کنند.

مهدی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: زعفران گرانترین و در عین حال پرطرفدارترین ادویه جهان است و قیمت بالای این محصول تقلب در فروش آن را برای سودجویان توجیه پذیر می کند.

وی افزود: علی رغم اینکه بسیاری از مردم تقلب در زعفران را تنها رنگ آمیزی قسمت سفید رنگ متصل به کلاله های زعفران می دانند که در اصطلاح گیاهشناسی به آن خامه می گویند، اما روش های بسیاری برای تقلب در زعفران وجود دارد.

مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: در حالی که به عنوان مثال استفاده از گلبرگ گیاه گلرنگ بجای زعفران اصلی تنها موجب زیان اقتصادی به خریدار می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این زعفران تقلبی است؛ لطفا نخورید

این زعفران تقلبی است؛ لطفا نخورید