مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 07:152021-02-15اقتصادي

4 میلیون دانش آموز ایرانی اینترنت و گوشی هوشمند ندارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، وی با اشاره با تحقیقی که توسط OECD یعنی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی با همکاری دانشگاه هاروارد روی 36 کشور جهان انجام داد اعلام کرد: در فرانسه ایتالیا و آلمان تا 82 درصد زمان کمتری را در هفته صرف یادگیری کردند، در کشور اتریش، سوییس و آلمان در مقایسه با زمان دایر بودن مدرسه 4 تا 8 ساعت میزان یادگیری در طول هفته کاهش پیدا کرده است؛ هر پنج دانش آموز یک نفر زیر 9 ساعت در هفته مطالعه می کند.

رییس همایش بین المللی روانشناسی مدرسه تصریح کرد: در فرانسه 5 تا 8 درصد دانش آموزان بعد از دو هفته تعطیلی با معلمان خود تماس نگرفتند و در امریکا 13 درصد دانش آموزان بعد از سه هفته تعطیلی مدارس هیچ تماسی با معلمان خود نداشته اندکه این امر منجر به افت تحصیلی بین سی تا هفتاد درصد در دانش آموزان شده است .

درتاج با اشاره به پژوهشی که در انگلستان روی سه هزار مدیر مدرسه انجام شده بود، گفت: این مدارس تنها کمتر از 70 درصد برنامه تحصیلی را پوشش دادند؛ یعنی حداقل 3 ماه تحصیلی را نتوانستن تحت پوشش قرار دهند.

وی اضافه کرد: در این راستا پسران نسبت به دختران عقب ماندگی تحصیلی بیشتر و بچه های مناطق محروم تا 46 درصد افت تحصیلی را تجربه کردند.

در ایران 4 میلیون نفر از دانش آموزان عضو سامانه شاد نیستند و یا دسترسی به اینترنت، تبلت و گوشی هوشمند ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 میلیون دانش آموز ایرانی اینترنت و گوشی هوشمند ندارند

4 میلیون دانش آموز ایرانی اینترنت و گوشی هوشمند ندارند