مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 07:202021-02-15بين الملل

استعفای وزیرخارجه پرو به خاطر زدن واکسن کرونا خارج از نوبت


وزیر امور خارجه پرو پس از آنکه اذعان کرد خارج از آزمایشات بالینی و قبل از شروع برنامه ملی ایمن سازی، یک دوز از واکسن کرونا چینی سینوفارم را دریافت کرده، یکشنبه شب از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تنها یک روز قبل از این ماجرا فرانسیسکو ساگاستی ، رییس جمهور پرو اعلام کرده بود که استعفای پیلار مازتی ، وزیر بهداشت کشورش را به خاطر رسوایی درخصوص مارتین ویزکارا ، رییس جمهور سابق این کشور که وی نیز زودتر از موعد و قبل از افرادی که دارای اولویت هستند در مقابل کووید 19 واکسینه شده بود، می پذیرد.

ویزکارا که در نوامبر 2020 به خاطر اتهامات فساد توسط کنگره پرو برکنار شد، گفته است که وی برای دریافت واکسن کرونا از صف جلو نزده بلکه به عنوان بخشی از آزمایشات بالینی این واکسن را دریافت کرده است.

این در حالی است که رسانه های محلی این توضیحات را زیر سوال بردند.

الیزابت آستت ، وزیر امور خارجه پرو که از نوامبر 2020 تصدی این پست را برعهده گرفته بود، در توییتی گفت: من در تاریخ 22 ژانویه پس از دریافت پیشنهادی از سوی دانشگاه کایتانو هیریدیا پرو که مسئول انجام آزمایشات بالینی است مبنی بر دریافت واکسن چینی سینوفارم، واکسن کرونا زدم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استعفای وزیرخارجه پرو به خاطر زدن واکسن کرونا خارج از نوبت

استعفای وزیرخارجه پرو به خاطر زدن واکسن کرونا خارج از نوبت