مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 09:152021-02-15سياسي

درج معافیت ها و تخفیفات گمرکی در لایحه بودجه ضامن شفافیت است


یکی از محورهایی که باید در اصلاح ساختار بودجه به منظور رفع نواقص نظام گمرکی انجام گیرد، درج مقدار معافیت ها و تخفیف های نرخ ورودی در لایحه بودجه است.

- مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس گفت: یکی از محورهایی که باید در اصلاح ساختار بودجه به منظور رفع نواقص نظام گمرکی انجام گیرد، درج مقدار معافیت ها و تخفیف های نرخ ورودی در لایحه بودجه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بابک نگاهداری با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه 1400 در مجلس شورای اسلامی و دادن فرصت یک ماهه به دولت به منظور اصلاح آن، و اینکه یکی از محورهای مهم در اصلاح ساختار بودجه تامین منابع پایدار برای بودجه است و حقوق گمرکی یکی از منابع پایدار است که باید توسط دولت مورد توجه قرار گیرد، گفت: گمرکات نقشی حیاتی و ضروری برای حاکمیت کارآمد، تسهیل تجارت، حفاظت از جامعه و البته تامین درآمد برای دولت ایفا می کنند و در تحقق برنامه ها و سیاست های مالی، اقتصادی، و حتی سیاسی و اجتماعی نقش مهمی دارند.

وی افزود: در واقع گمرکات نه تنها در تامین منابع پایدار از محل حقوق گمرکی به طور مستقیم بر بودجه کشور تاثیرگذار هستند، بلکه به عنوان ابزاری به منظور تحقق سیاست ها و برنامه های مالی و اقتصادی کشور از طریق کنترل و تنظیم واردات و صادرات در بهبود شرایط اقتصادی کشور، حمایت از تولید، حمایت از مصرف کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درج معافیت ها و تخفیفات گمرکی در لایحه بودجه ضامن شفافیت است

درج معافیت ها و تخفیفات گمرکی در لایحه بودجه ضامن شفافیت است