مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 09:352021-02-15اقتصادي

تبدیل ایران به قطب تولید واکسن در دنیا/ واکسن انستیتو پاستور فرانسه موفق نبود


رییس کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: تا شهریور سال آینده واکسن ایرانی کرونا در انواع مختلف به تولید می رسد و ما به عنوان قطب تولید واکسن در دنیا محسوب خواهیم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازپس از سه الی چهار ماه زایل می شود و ممکن است اپیدمی در کشور به وجود نیاید اما این اپیدمی به وجود آمد و ما در عین حال، اقدامات برای تولید واکسن را آغاز کردیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تأکید بر اینکه همچنین همزمان حمایت از دانش بنیان ها در راستای تولید واکسن انجام شد، گفت: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان و سایر شرکت ها به چهار تا پنج شیوه در راستای تولید واکسن ورود پیدا کرده اند.

قانعی در خصوص اینکه بعضی از مردم معتقدند هنوز برای ما مشخص نیست که این واکسن متناسب چه گروه سنی است؟ افزود: اکنون می بینیم که برخی از واکسن ها در برخی از سنین مشکلاتی را به وجود آورده و این موضوع ایجاب می کند که از واکسن های دیگر استفاده کنند.

به گفته رییس کمیته علمی مقابله با کرونا ، پیش بینی می شود که در خرداد ماه در حوزه واکسن به نتیجه برسیم و واکسیناسیون در کل کشور را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه تولید واکسن این گونه نیست که بتوان واکسن های متنوع را از سایر کشورها تهیه کرد، گفت: از این رو باید انواع واکسن ها مختص کشور تولید شود و موجود باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل ایران به قطب تولید واکسن در دنیا/ واکسن انستیتو پاستور فرانسه موفق نبود

تبدیل ایران به قطب تولید واکسن در دنیا/ واکسن انستیتو پاستور فرانسه موفق نبود