مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 11:052021-02-15اقتصادي

آینده تک فرزندها را چه می شود؟/درِباغ سبزی که برهوت می شود


سالیان سال است که این تفکر در بین مردم ما جا افتاده که تک فرزندی به معنای زندگی شیرین و راحت برای همه اعضای خانواده است غافل از همه معایب آن که گریبان همه اعضای خانواده را در آینده خواهد گرفت.

- گروه خانواده ـ زهره سعیدی: سال هاست که تفکر تک فرزندی مثل تفکر اجاره نشینی ـ خوش نشینی پس از شعار دو فرزند کافیست در اذهان خانواده های ایرانی جای گرفته و درونی سازی شده، به طوریکه طبق آمارهای موجود در حال حاضر 34 درصد خانوارهای ایرانی تک فرزند و 14 درصد هم بدون فرزند هستند بدون اینکه  خانواده ها به این فکر کنند که برای فرزندان تنهای شان در بیست تا سی سال بعد زندگی شان چه اتفاقی خواهد افتاد و چه آینده ای متصور است.

اگر خانواده های تک فرزند قدری تخیلاتشان را قوی تر کنند و خانواده هایی هم که فرزندان تکشان بزرگ شده اند، تفکر کنند، می بینند که تک فرزند در کودکی قطعا از موهبت نگهداری و حمایت شش والد شامل پدر و مادر خود، پدربزرگ و مادربرگ پدری و مادری حمایت می شوند اما در آینده نزدیک آنها باید از هشت نفر مراقبت کنند که علاوه بر شش نفر ذکر شدهه ، حال نوبت به سرویس دهی به پدر و مادر همسر هم می رسد!   حال سوال اصلی این است که آیا این سبک فرزندآوری مناسب برای آینده بچه ها هم هست یا خیر و در کنار این امر معایب زیادی هم تک فرزندی دارد که از نازپرورده ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده تک فرزندها را چه می شود؟/درِباغ سبزی که برهوت می شود

آینده تک فرزندها را چه می شود؟/درِباغ سبزی که برهوت می شود