مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 13:302021-02-15اقتصادي

لرستان ظرفیت خوبی برای احداث مرکز مرغ لاین دارد


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در استان مناطق بکری برای احداث مرکز پشتیبان مرغ لاین وجود دارد که می تواند استراتژیک باشد.

- ایسنا/لرستان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در استان مناطق بکری برای احداث مرکز پشتیبان مرغ لاین وجود دارد که می تواند استراتژیک باشد.

ناصر نجیب زاده در گفت وگو با ایسنا در رابطه با مرکز مرغ لاین در استان، اظهار کرد: در مجموع کل صنعت طیور کشور یک زنجیره است که از مرغ لاین شروع و تا مرغ اجداد، مادر و جوجه یک روزه ادامه دارد.

وی ادامه داد: مرغ لاین یک ظرفیت خاصی است که در اختیار هفت کشور در دنیا قرار دارد که ما امروز جوجه یک روزه مورد نیاز خود را از مرغ لاین انگلستان تأمین می کنیم.

نجیب زاده با اشاره به این که مرغ لاین منشاء ژنتیکی است که خط مشی آن دست کشورهایی است که خودشان ظرفیت ژنتیکی دارند و امکان توسعه آن به مرغ اجداد و مادر و جوجه یک روزه وجود دارد، افزود: لاین مرکز ژنتیکی کلی و جامع در هر منطقه است که با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در منطقه ایجاد می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این که بعد از انقلاب و از سال 62 برای ایجاد خط لاین ژنتیکی حوزه طیور تلاش هایی انجام شد و مرغ لاین ایرانی از سال 70 به نام آرین شروع به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لرستان ظرفیت خوبی برای احداث مرکز مرغ لاین دارد

لرستان ظرفیت خوبی برای احداث مرکز مرغ لاین دارد