مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 14:002021-02-15اقتصادي

خطرناک ترین گسل ایران در کجاست؟


مهدی زارع استاد پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله در خصوص گسل های فعال و خطرناک کشور در حال حاضر گفت: فعال ترین گسل، گسلی است که بیشترین زلزله را ایجاد می کند اما خطرناک ترین گسل آن است که بیشترین جمعیت و ساختمان در نزدیکی آن وجود دارد.

- مهدی زارع گفت: گرم شدن هوا در کوتاه مدت و برای چند هفته تاثیری بر وقوع زلزله ندارد.

هر گاه تغییرات آب و هوایی در مقیاس بزرگ و وسیع رقم بخورد و برای مثال در مدت 50 سال یک منطقه گرم تر شود، آن گاه می توان گفت که زلزله ها را تشدید خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبرنا؛ بررسی ها نشان می دهد یکی از مسائلی که می تواند بر اثر گرم شدن زمین تشدید شود، زلزله است.

در 60 سال گذشته دمای ایران 2.

5 تا 3 درجه افزایش یافته است، مدل های مختلف هواشناسی پیش بینی می کنند که تا پایان سده 21 ، زمین 2 تا 5 درجه گرم تر می شود که اگر افزایش 5 درجه ای اتفاق بیفتد حیات مورد تهدید قرار خواهد گرفت و حتی منجر به بلایای طبیعی بیشتر شود اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است که گرم شدن این روزها که در کوتاه مدت رخ می دهد نیز منجر به زلزله می شود؟ گرم شدن هوا در کوتاه مدت تاثیری بر وقوع زلزله ندارد مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: گرم شدن هوا در کوتاه مدت و برای چند هفته تاثیری بر وقوع زلزله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرناک ترین گسل ایران در کجاست؟

خطرناک ترین گسل ایران در کجاست؟