مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 07:302021-02-16اجتماعي

نگرانی مردم اردبیل از جولان گرما در چله


وقوع تندباد گرم در روزهای زمستانی که مردم اردبیل انتظار بارش برف را دارند، باعث نگرانی آنها شده است.

- زوزه تندباد گرم که برای چندین روز متوالی با شدت و ضعف متناوب در پهنه مرکزی استان اردبیل وزیدن گرفته باعث نگرانی ساکنان منطقه و به خصوص روستاییان و کشاورزان شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا ، وزش تندباد جنوب غربی که در اصطلاح محلی مردم اردبیل به گرمیج و در گویش ساکنان غرب گیلان به گرمش موسوم است در پی توقف برف چشمگیری که در اوایل بهمن در منطقه بر زمین نشست در بسیاری از روزها با سرعت های متفاوت همچنان می وزد.

بیشینه سرعت این پدیده جوی در مقاطع کوتاهی از این بازه زمانی از 100 کیلومتر در ساعت فراتر رفته و سبب مشکلات و خساراتی در شهرستان های اردبیل ، سرعین، نمین ، گرمی، نیر و مشکین شهر شده است.

از میانه های بهمن روند افزایشی دمای هوای منطقه ناشی از این تندباد آغاز و طی دو سه روز اخیر بر شدت آن افزوده شده است به گونه ای که ساکنان این شهرستان های سردسیر با بیشینه دمای 19 درجه سانتیگراد ساعات گرم کم سابقه ای را در روزهای پایانی چله سپری می کنند.

در این حال نقشه های پیش یابی نشانگر تقویت و گسترش زبانه های کم فشار جنب حاره بر فراز کرانه های جنوبی خزر و استان اردبیل هستند که ره آورد شکل گیری این الگو برای اردبیل تشدید وزش تندباد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی مردم اردبیل از جولان گرما در چله

نگرانی مردم اردبیل از جولان گرما در چله