مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 08:002021-02-16سياسي

20 استاد برای 30 کرسی زبان و ادبیات فارسی به خارج اعزام شدند


محدودیت های ناشی از کرونا نتوانست از شور و شوق این کارِ کارستان بکاهد و بیش از 20 استاد و مدرس برای حدود 30 کرسی زبان و ادبیات فارسی در جهان اعزام شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیز با وجود مشکلاتی که در پی داشت، نتوانست از شور و شوق این کارِ کارستان بکاهد و بیش از بیست استاد و مدرس برای حدود سی کرسی در جهان اعزام شده اند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: هم اکنون حدود 2500 دانشجوی خارجی در حال آموختن زبان و ادبیات فارسی در مراکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه های کشور هستند که سرمایه ارزنده ای برای فعالیت های فرهنگی، ملی و معنوی ایران عزیز محسوب می شوند.

بر ما و شماست که این گنجینه عظیم و بی همتا را پاس بداریم و به رونق و رواج روز افزون و فروزانیِ چراغ آن همت بگماریم.

استادان اعزامی، درواقع، نمایندگان راستین و ارزنده ی فرهنگی و ادبی جامعه دانشگاهی ما در خارج از کشورند و نقش ماندگاری در معرفی پیشینه والای فرهنگی و ادبی و همچنین امروز پرافتخار و بالنده و تپنده این سرزمین ادب پرور ایفا می کنند.

انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی نیز با نیم قرن سابقه درخشان، دستاوردهای ارزشمندی در این زمینه داشته است و در برگزاری نشست های ملی و بین المللی، نشر آثار علمی و نکوداشت بزرگان و مفاخر ادب و فرهنگ ایران زمین، گام های مطمئن و ارجمندی برداشته و از همراهی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 استاد برای 30 کرسی زبان و ادبیات فارسی به خارج اعزام شدند

20 استاد برای 30 کرسی زبان و ادبیات فارسی به خارج اعزام شدند