مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 09:052021-02-16بين الملل

ادعای ورود رزم ناوهای چینی به حریم آبی ژاپن


دولت توکیو مدعی است 4 فروند رزم ناو چینی که یکی از آنها مجهز به توپ جنگی بوده است؛ حریم آبی ژاپن را در اطراف جزایر مورد مناقشه سنکاکو نقض کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت توکیو امروز سه شنبه از بابت آنچه که ورود غیرقانونی رزم ناوهای چینی به حریم آبی خود توصیف کرده، مراتب اعتراض خود را به دولت پکن اعلام کرد.

گفته می شود که دیروز دوشنبه چهار فروند کشتی گشت دریایی چین به حریم آبی ژاپن در اطراف جزایر مورد مناقشه سنکاکو واقع در دریای چین شرقی، وارد شدند.

ادعا می شود دو فروند از این کشتی ها تا روز سه شنبه در قلمرو آبی ژاپن مانده اند حال آنکه روی عرشه یکی از چهار کشتی نیز یک توپ جنگی بوده است.

در ماه ژانویه، چین قانونی را تصویب کرد که به گارد ساحلی خود اجازه شلیک به کشتی های خارجی را می دهد که وارد آب های مورد مناقشه با این کشور می شوند.

در سال 2020، توکیو مدعی شد که رزم ناوهای چینی 24 بار حریم آبی ژاپن را نقض کرده اند که در یک مورد، این رویداد 57 ساعت طول کشید.

پیشتر، لوید آستین وزیر دفاع دولت جدید واشنگتن، در تماس تلفنی با نوبیو کیشی همتای ژاپنی، از آمادگی آمریکا برای دفاع از توکیو در مناقشات مرزی با چین سخن گفته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای ورود رزم ناوهای چینی به حریم آبی ژاپن

ادعای ورود رزم ناوهای چینی به حریم آبی ژاپن