موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماع
مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 09:252021-02-16اقتصادي

آغاز مرمت سقاخانه 110 ساله عزیز محمد


در راستای اجرای پروژه های محرک توسعه محله ای، مرمت سقاخانه 110 ساله عزیز محمد در خیابان فروزش از امروز آغاز شده و تا اردیبهشت 1400 به پایان خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نصراله آبادیان اظهار داشت: در راستای اجرای پروژه های محرک توسعه محله ای و کوچک مقیاس در محله های مرکزی شهر تهران از سوی اداره زیبا سازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه طرح مرمت سقاخانه عزیز محمد که بیش از 110 سال قدمت دارد؛ آماده و عملیات اجرایی آن امروز با نظارت سازمان میراث فرهنگی آغاز شد.

وی افزود: سقاخانه عزیز محمد به دلیل قدمت بنا دچار آسیب هایی از جمله شکستگی کاشی ها و تزیینات بنا، نمای فرسوده، الحاق زوائد، فرورفتگی ستون های آبخوری به زیر آسفالت و وجود سر در تابلوی مغازه ها که منجر به پوشاندن نمای فاخر سقاخانه شده است؛ که در این عملیات به طور کامل مرمت خواهند شد.

آبادیان ادامه داد: حذف زوائد و پاکسازی جداره، برگرداندن جداره سقاخانه به حالت اولیه بنا، مرمت کاشی های شکسته، مرمت آینه کاری ها، حذف سر در تابلوی مغازه ها و استفاده از تابلوهای سنتی متناسب با بنا و تزیینات آن از برنامه های عملیات مرمت سقا خانه تاریخی عزیز محمد است.

به گفته شهردار منطقه 11، طرح مرمت این سقا خانه در راستای ماده 46 برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران با موضوع احیای بافت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت سقاخانه 110 ساله عزیز محمد

آغاز مرمت سقاخانه 110 ساله عزیز محمد