مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 09:352021-02-16اجتماعي

اتصال مجرای شیرابه محل دفن زباله شهر سنندج به تصفیه خانه فاضلاب


شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به منظور ارتقای کیفی آب رودخانه ژاوه علاوه بر توسعه و ارتقای تصفیه خانه سنندج، با همکاری استانداری و محیط زیست استان کردستان اقدام به اتصال مجرای شیرابه محل دفن زباله این شهر به تصفیه خانه فاضلاب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، شیرابه زباله از آلوده ترین ترکیبات  تولید شده از پسماند دپو شده صنعتی و شهری است که حاوی حجم بسیار بالایی از مواد آلی و ترکیبات شیمیایی و معدنی است.

این ترکیبات یکی از بزرگترین تهدیدها برای سفره های آب زیر زمینی به شمار می آید که شرکت آب و نیرو به منظور ارتقای کیفی آب رودخانه قشلاق با ایجاد خط انتقالی به طول هشت و نیم کیلومتر، مجرای شیرابه حاصل از دفن پسماند و زباله سنندج را به تصفیه خانه فاضلاب این شهر منتقل و در آنجا پس از رقیق سازی تصفیه می شود.

  سایت زباله شهر سنندج در سال 1372 در محلی واقع در 12 کیلومتری جاده سنندج- کامیاران و در محوطه ای به مساحت تقریبی  36 هکتار احداث شده که تقریبا روزانه، پذیرای بیش از 370 تن زباله شهر سنندج و روستاهای اطراف آن تا شعاع 20 کیلومتری ماست و پیش از این شیرابه حاصل از آن بدون هیچ تصفیه‎ای به رودخانه قشلاق سرازیر می شد.

شرکت آب و نیرو همچنین به منظور ارتقای تصفیه خانه فاضلاب و کاهش یا حذف شیمیایی فسفر پساب ها، جهت جلوگیری از تغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال مجرای شیرابه محل دفن زباله شهر سنندج به تصفیه خانه فاضلاب

اتصال مجرای شیرابه محل دفن زباله شهر سنندج به تصفیه خانه فاضلاب