مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 09:552021-02-16سياسي

احمد موسی، از سرآمدان هنر مکتب تبریز


ایجاد مراکزی چون، رصدخانه مراغه، شنب غازان و ربع رشیدی تبریز و .

برآیند همین حرکت پرشتاب بود، در این میان تبریز پایتخت دولت ایلخانی به عنوان مرکز ثقل این تحولات سرنوشت ساز تلقی می شود و بی شک بروز استعدادهایی همچون احمد موسی نیز نمی توانسته برکنار .

- خبرگزاری فارس- مهدی بزازدستفروش: دوره حیات احمد موسی یکی از ادوار سرنوشت ساز این سرزمین به شمار می آید، حملات ویرانگر و خانمان سوز مغولان نه تنها بنیان های فرهنگی، بلکه تمام شئون اجتماعی را در این دوره از تاریخ ایران دستخوش صدمات بسیاری ساخته، با این حال شگفت آور است که چند دهه پس از حمله چنگیز، تاریخ از تشکیل بزرگ ترین و بی سابقه ترین حوزه های علمی و عظمت و آبادی تبریز و بسیاری از شهرهای دیگر ایران خبر می دهد.

 با تشکیل حکومت ایلخانان مغول در ایران و فروکش کردن عطش قتل و چپاول قوم مهاجم، در سایه غنای فرهنگی این سرزمین و کاردانی وزرای ایرانی ایلخانان، زمینه برای احیای فرهنگ و آن را پرده گشایی از چهره تصویر می خواند.

در آثار او تأثیر نقاشی چینی و دیگر عوامل بیگانه جذب و هضم شده، شیوه و روش پالایش یافته، طراحی بدون آنکه استواری خود را از دست دهد، رسا و حساس شده، رنگ ها پرمایگی و هم آهنگی یافته، و ساختار هنری ابعادی نو و گسترده به خود گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احمد موسی، از سرآمدان هنر مکتب تبریز

احمد موسی، از سرآمدان هنر مکتب تبریز