مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 11:202021-02-16بين الملل

کشتار فعالان حقوق بشری و خبرنگاران، در افغانستان شدت یافته است


بر اساس اعلام هیئت کمک رسان سازمان ملل در افغانستان، این کشور با موج شدید کشتار فعالان حقوق بشری و اصحاب رسانه از آغاز مذاکرات صلح کابل-طالبان در سپتامبر گذشته میلادی روبرو بوده است.

- بر اساس اعلام هیئت کمک رسان سازمان ملل در افغانستان، این کشور با موج شدید کشتار فعالان حقوق بشری و اصحاب رسانه از آغاز مذاکرات صلح کابل-طالبان در سپتامبر گذشته میلادی روبرو بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در گزارش این هیئت آمده است: این دوره در پی آغاز مذاکرات صلح افغانستان در سپتامبر گذشته میلادی شاهد رشد شدید و جدی تعداد کشتارهای مدافعان حقوق بشر و اصحاب رسانه در افغانستان بوده است.

بر اساس گزارش این هیئت مذکور، دست کم 11 مدافع حقوق بشر و خبرنگار در حملات هدفمند در بازه زمانی 12 سپتامبر تا 31 ژانویه سال جاری میلادی کشته شدند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده، تنوع در نوع کشتارها دیده می شود.

برخلاف سال های گذشته که چنین مرگ هایی عمدتا به دلیل نزدیکی فعالان حقوق و خبرنگاران به حملات تروریستی صورت می گرفت، موج کنونی اما هدف قرار دادن عمدی و از پیش برنامه ریزی شده افراد است و برخلاف سال های گذشته، در چنین حملاتی مجرمان ناشناس باقی می مانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتار فعالان حقوق بشری و خبرنگاران، در افغانستان شدت یافته است

کشتار فعالان حقوق بشری و خبرنگاران، در افغانستان شدت یافته است