مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 11:352021-02-16سياسي

آموزش خط بنایی قاعده مند شد


دبیر مجمع طراحان انقلاب اسلامی (آیه) علاوه بر بیان توضیحاتی درباره ویژگی های خط بنایی، از تلاش هایی گفت که طی سال های اخیر برای قاعده مند کردن آموزش این خط انجام شده و نتیجه هم داده است.

- ایسنا/اصفهان دبیر مجمع طراحان انقلاب اسلامی (آیه) علاوه بر بیان توضیحاتی درباره ویژگی های خط بنایی، از تلاش هایی گفت که طی سال های اخیر برای قاعده مند کردن آموزش این خط انجام شده و نتیجه هم داده است.

مجتبی مجلسی، در حاشیه کارگاه یک روزه طراحی نام و القاب حضرت علی (ع) که در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: خط بنایی یکی از خطوط خوشنویسی ایرانی اسلامی است که بر پایه شبکه های هندسی و ترسیمی استوار است.

این خط، ظاهر خیلی ساده ای دارد ولی ترسیم آن بسیار پیچیده و دارای قوانین سختی است.

به همین دلیل اینکه خوشنویس بتواند در این هندسه خشک و زاویه دار، حروف را خوانا و خلاق و زیبا درآورد به داشتن خروجی خوب کمک می کند.

وی ادامه داد: اغلب اساتید معتقد بودند که خط کوفی بنایی را می شود یاد گرفت و نمی شود یاد داد، اما استاد حمیدرضا کشاورزی میاندشتی این خط را قاعده مند کرد.

دبیر مجمع طراحان انقلاب اسلامی (آیه) تصریح کرد: آقای کشاورزی، حدود چهار یا پنج سال پیش ادعا کرد می تواند این خط را آموزش دهد و ما برای اینکه اثبات شود این کار مم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش خط بنایی قاعده مند شد

آموزش خط بنایی قاعده مند شد