مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 12:052021-02-16فرهنگي

واژه های مورد تمسخر صادق هدایت


گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی مروری داشته بر واژه هایی که توسط فرهنگستان اول مصوب شده و از دید صادق هدایت «ناکارآمد» و «خنده آور» بودند.

- گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی مروری داشته بر واژه هایی که توسط فرهنگستان اول مصوب شده و از دید صادق هدایت ناکارآمد و خنده آور بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی (با عنوان چشم و چراغ در فضای مجازی) همزمان با بیست وهشتم بهمن ماه، زادروز صادق هدایت (نویسنده زاده 28 بهمن 1281 تهران – درگذشته 19 فروردین 1330 پاریس) در نوشتاری در این باره آورده است: چند واژه مصوب از فرهنگستان اول که از دید صادق هدایت ناکارآمد و خنده آور بودند، اما اکنون رایج و آشنا هستند: بسیج: .

در اصل پسیج است! البته اوقات دانشمندان محترم نه چنان گرانبهاست که بتوانند غیر از برهان قاطع به کتاب دیگری نیز مراجعه کنند.

پایان نامه: بر وزن شاهنامه، کتاب معتبری درباره پایان ، و او یکی از پهلوانان ناکام خانواده شکم پاییان است که با قوم پابرسران دست وپنجه نرم کرده است.

پزشک: در اصل بزشک، بجشک و بچشک.

.

البته علمای فقه اللغه فرهنگستان متوجه این اشتباه بوده اند، لکن نخواسته اند برخلاف رای نویسنده برهان لغتی وضع کرده باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واژه های مورد تمسخر صادق هدایت

واژه های مورد تمسخر صادق هدایت