مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 12:102021-02-16اقتصادي

خراسان جنوبی؛ در ردیف استان های دارای بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور


مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در 10 ماهه سال 99 نسبت به مدت مشابه در سال 98 خراسان جنوبی از استان های در صدر بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور بوده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در 10 ماهه سال 99 نسبت به مدت مشابه در سال 98 خراسان جنوبی از استان های در صدر بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور بوده است.

ابراهیم میری مقدم در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در بازه زمانی 10 ماهه سال گذشته، 17 هزار و 245 واحد خون و یا فرآورده خونی گرفته شده در حالی که امسال در این مدت 18 هزاز و 19 واحد خون و یا فرآورده خونی اهدا شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت در سال گذشته، 186 واحد پلاکت فرزیس اخذ شده در حالی که در سال جاری 257 واحد گرفته شده است، تصریح کرد: همچنین در سال گذشته 6666 واحد پلاکت تهیه شده که در سال جاری این میزان به 7674 واحد پلاکت افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: امسال از بهبودیافتگان کرونا 756 واحد پلاسما صرفا با روش فرزیس اخذ شده است.

میری مقدم ادامه داد: نکته بسیار مهم این است که خراسان جنوبی در میان استان های کشور بالاترین درصد اهدای خون بانوان را از آن خود کرده است؛ به گونه ای که 8 درصد اهداکنندگان ما بانوان هستند در حالیکه میانگین کشوری در این شاخص5.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان جنوبی؛ در ردیف استان های دارای بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور

خراسان جنوبی؛ در ردیف استان های دارای بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور