مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 15:052021-02-16پزشكي

بازپروری معتادان سالانه 500 میلیارد تومان هزینه دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، فرید براتی سده با حضور در برنامه گفتگوی اجتماعی با موضوع چالش های درمان اعتیاد در کشور گفت: اعتیاد یک بیماری مزمن و یک وضعیت اجتماعی، - فرید براتی سده گفت: میزان هزینه مربوط به بازپروری معتادان نزدیک به 500 میلیارد تومان است که به دلیل عدم پوشش بیمه، بخش اصلی آن توسط خانواده ها پرداخت می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، فرید براتی سده با حضور در برنامه گفتگوی اجتماعی با موضوع چالش های درمان اعتیاد در کشور گفت: اعتیاد یک بیماری مزمن و یک وضعیت اجتماعی، روانی، جسمانی و معنوی عود یابنده است، از این رو مراکز ترک اعتیاد نمی توانند برای درمان معجزه کنند.

وی با بیان این که مفهوم بهبودی و بازتوانی معتادان در 2 سال اخیر محقق شده است، اظهار کرد: در این دو سال تمرکز ما تنها بر بخش سم زدایی و بهبودی جسمی نبوده است و به جنبه های دیگر بازتوانی از جمله روان درمانی نیز پرداخته شده است و در این فرآیند، فرد بهبود یافته رها نمی شود.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی معتقد است درمان اعتیاد امکان پذیرو بهبودی از این بیماری ممکن است، اما فرآیند آسانی نیست و فرآیند بسیار پیچیده و سختی دارد که نقش خانواده و دستگاه های مختلف برای پایداری این درمان بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازپروری معتادان سالانه 500 میلیارد تومان هزینه دارد

بازپروری معتادان سالانه 500 میلیارد تومان هزینه دارد