مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 20:152021-02-16فرهنگي

هنر عاشیقی در میان مردم زیسته و بالنده شده است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: هنر عاشیقی همواره سینه به سینه از دل هنرمندان برخاسته و منتقل شده و در میان مردم زیسته و بالنده شده و میراثی گرانسنگ است که باید در حفظ و پاسداری از آن کوشا باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سیدقاسم ناظمی در آیین تجلیل از نوزده هنرمند پیشکسوت عاشیق، با اشاره به ابعاد مختلف هنر عاشیقی و جایگاه این هنر اظهار کرد: روح کسانی که در ساحت هنر زندگی می کنند، نفخه ای از ذات الهی است و زمانی که این روح با خداوند که مظهر جلال و جمال و زیبایی است ، انس می گیرد، تجلی گاه بخشی از این زیبایی می شود و از این روست که هنرمندان هر کدام بر حسب ظرف و درک خود از این زیبایی مطلق، لب به سخن می گشایند و شمّه ای از این زیبایی را در میان مردم خود منتشر می کنند.

وی افزود: هنر ابزاری است که فطرت و روح زیبای هنرمند را گاه در کالبد شعر، گاه نوا، گاه موسیقی و.

متجلی می سازد.

ناظمی گفت: هنرمند در ضمیر پنهان خویش با خدا سخن می گوید و این آهنگهای دلنشین و سخنان زیبا در سایه این ارتباط  به دست می آید،  در غیر این صورت با هیچ آموزه آی امکان رشد و نضج ندارد.

وی خاستگاه هنر عاشیقی را متن مردم عنوان و تصریح کرد: این هنر همواره سینه به سینه از دل هنرمندان برخاسته و منتقل شده و در میان مردم زیسته و بالنده شده و میر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر عاشیقی در میان مردم زیسته و بالنده شده است

هنر عاشیقی در میان مردم زیسته و بالنده شده است