مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 20:402021-02-16سياسي

مرگ زودرس یک حزب سیاسی در 9 سالگی


غائله کودتای 28 مرداد 1332 و باز شدن پای هواداران رهبر انقلاب سیاسی به ماجرای تصویب نامه انجمن های ایالتی و ولایتی در مهر سال 1341 لزوم پی ریزی و تشکیل یک ساختار فکری و سیاسی را در فکر انقلابیون به وجود آورد و این ساختار تشکیلاتی یک هفته بعد از تولد نظام نوپای سیاسی، - غائله کودتای 28 مرداد 1332 و باز شدن پای هواداران رهبر انقلاب سیاسی به ماجرای تصویب نامه انجمن های ایالتی و ولایتی در مهر سال 1341 لزوم پی ریزی و تشکیل یک ساختار فکری و سیاسی را در فکر انقلابیون به وجود آورد و این ساختار تشکیلاتی یک هفته بعد از تولد نظام نوپای سیاسی، متولد شد اما 9 سال بعد دچار مرگ زودرس شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 29 بهمن چهل و دومین سالگرد تشکیل حزب جمهوری اسلامی درست یه هفته بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حزبی که از سوی شهید سیدمحمد حسینی بهشتی، شهید محمدجواد باهنر، سیدعلی خامنه ای، مرحوم علی اکبر هاشمی رفسنجانی و مرحوم عبدالکریم موسوی اردبیلی تشکیل شد.

یک استدلال و دریافت مجوز نظرات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بنا بر بینش و مصلحت اندیشی های پدرانه ایشان گاه تفاوت معناداری داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ زودرس یک حزب سیاسی در 9 سالگی

مرگ زودرس یک حزب سیاسی در 9 سالگی