مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 05:502021-02-17اقتصادي

دولت به جای اصلاح ساختار بودجه سراغ افزایش نقدینگی رفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه فرهیختگان در تحلیلی خاطرنشان کرده است: برخی هزینه کرد های دولت به خصوص در دوران رکود اقتصادی منطقی و در جهت تحریک تقاضای کل، - سوءتدبیر های دولت به افزایش نقدینگی دامن می زند و مانع از اصلاح ساختاری بودجه می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه فرهیختگان در تحلیلی خاطرنشان کرده است: برخی هزینه کرد های دولت به خصوص در دوران رکود اقتصادی منطقی و در جهت تحریک تقاضای کل، اصولی است، اما الزاماتی دارد که به نظر نمی رسد چندان در لایحه بودجه سال آینده رعایت شده باشد.

در سال های اخیر باید سعی دولت بر اقناع عمومی در توضیح این واقعیات می بود، اما به ویژه در دو سال اخیر خلاف آن عمل شده است، دوسالی که به مراتب با محدودیت های مالی شدیدتری هم روبه رو بوده ایم.

در عوض این کار، دولت فضای جامعه را به سمت افزایش انتظارات بالا برده است، برای مثال در یک سال اخیر دولت حقوق کارکنان خود را حدود 70 تا 80 درصد افزایش داده، این در شرایطی است که بخش خصوصی با کرونا و کمبود درآمد و.

روبه رو بوده است.

این سیاست متناقض، سیگنالی غیرواقعی را مخابره می کند که دولت مشکلی به لحاظ کمبود مالی ندارد و با حاکم شدن چنین فضایی، اصلاح بودجه کار سختی می شود؛ چراکه افکارعمومی درمورد این تناقض، ابهام دارد؛ بن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت به جای اصلاح ساختار بودجه سراغ افزایش نقدینگی رفت

دولت به جای اصلاح ساختار بودجه سراغ افزایش نقدینگی رفت