مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 09:102021-02-17اقتصادي

«بیوتروریسمی» که بیل گیتس هشدار می دهد، چیست؟


اگرچه تعدادی بیماری وجود دارد که می توانند به عنوان سلاح مورد استفاده قرار گیرند اما بیشترین نگرانی درباره بیماری هایی مانند سیاه زخم، آبله، - بوتولیسم و طاعون است اخیرا بیل گیتس بنیان گذار شرکت مایکروسافت و یکی از مشهورترین و ثروتمندترین افراد جهان فجایع مهم بعدی که احتمالا بشر در آینده با آن روبرو خواهد شد را پیش بینی و اعلام کرد که گرمایش جهانی و بیوتروریسم ممکن است فجایعی باشد که در آینده جهان با آن روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گرمایش جهانی پدیده ای است که منجر به افزایش میانگین دمای زمین و سطح اقیانوس ها شده است و دانشمندان تاکنون مطالعات بسیاری را در این باره انجام داده اند اما درباره بیوتروریسم چه می دانیم؟ آیا راهی برای مقابله با این حمله وجود دارد؟ در ادامه به طور مختصر به توضیح این موضوع پرداخته ایم.

بیوتروریسم چیست؟ بیوتروریسم(Bioterrorism) استفاده یا تهدید به استفاده از باکتری ها، ویروس ها یا سموم به عنوان سلاح است.

احتمال حمله بیوتروریسم چقدر است؟ در 20 سال گذشته چندین حمله کوچک موفق و ناموفق در ایالات متحده و مکان های دیگر رخ داده است.

اگرچه پیش بینی این موضوع سخت است و بسیاری از کارشناسان بیوتروریسم را عملی می دانند که احتمال وقوع آن کم است اما در صورت وقوع عواقب بد و جبران ناپذیری خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بیوتروریسمی» که بیل گیتس هشدار می دهد، چیست؟

«بیوتروریسمی» که بیل گیتس هشدار می دهد، چیست؟