مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 09:102021-02-17پزشكي

ویروس های مشابه کرونا در بدن خفاش ها و مورچه خوارهای آسیایی


بررسی ها نشان می دهند ویروس های کرونا که مشابه ویروس عامل بیماری کووید-19 هستند ممکن است در جنوب شرقی آسیا بین خفاش ها و پانگولین ها (مورچه خوارهای فلس دار) در گردش باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارشناسان و محققان در یک کشف جدید که سرنخ هایی از بازرسی منشاء همه گیری به دست می دهد، می گویند که سطح بالایی از پادتن های خنثی کننده ویروس های کرونا در حیوانات در تایلند وجود دارد.

تیمی از دانشکده پزشکی دوک -ان یواس (Duke NUS) سنگاپور، پادتن های خنثی کننده ویروس کرونای سندرم حاد تنفسی 2، یعنی ویروسی که عامل بروز بیماری کووید-19است را در خفاش های نعل بینی در یک غار در تایلند و در یک پانگولین در منطقه حیات وحش در جنوب این کشور پیدا کرده است.

این یافته ها که در مجله علمی نیچر کامی یونیکیشنز منتشر شده اند، نشان می دهند که به گفته محققان احتمالا ویروس های کرونای بیشتری در جنوب شرقی آسیا می توان کشف کرد که در آن جمعیت عظیم و متنوعی از خفاش ها وجود دارد.

چنین ویروس هایی در حال حاضر در منطقه ای به وسعت 4800 کیلومتر از ژاپن و چین تا تایلند پیدا شده اند.

پروفسور پاتریک کیسی، معاون ارشد تحقیقات در دانشکده پزشکی دوک -ان یواس می گوید: بررسی های نظیر این، به منظور پیشرفت درک ما از بسیاری از ویروس های مرتبط با سارس- کوو-2 (SARS-CoV-2) که در طبیعت وجود دارند بسیار مهم و حی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس های مشابه کرونا در بدن خفاش ها و مورچه خوارهای آسیایی

ویروس های مشابه کرونا در بدن خفاش ها و مورچه خوارهای آسیایی