مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 09:202021-02-17بين الملل

مهر تایید رییس جمهوری فیلیپین بر برنامه عفو شبه نظامیان


رییس جمهوری فیلیپین در راستای فرونشاندن تنش هایی که نیم قرن است کشورش را در بر گرفته است، برنامه عفو شبه نظامیان مسلمان و کمونیست که با تحویل سلاح هایشان موافقت کرده و به زندگی عادی بازگردند، - رییس جمهوری فیلیپین در راستای فرونشاندن تنش هایی که نیم قرن است کشورش را در بر گرفته است، برنامه عفو شبه نظامیان مسلمان و کمونیست که با تحویل سلاح هایشان موافقت کرده و به زندگی عادی بازگردند، تایید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس حکمی که به امضای رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین رسیده است، پس از تایید طرح به دست کنگره، هزاران چریک از دو گروه بزرگ مسلمان در جنوب فیلیپین و یک جناح شبه نظامی کمونیست می توانند ظرف یکسال برای دریافت بخشش اقدام کنند.

سه گروه شبه نظامی با روسای جمهوری سابق فیلیپین توافق های صلح جداگانه ای به امضا رساندند که به کاهش چندین دهه درگیری کمک کرد اما به علت اختلافات حل نشده به صورت کامل به اجرا درنیامد.

رهبران بزرگترین گروه مسلح فیلیپین موسوم به جبهه آزادی بخش اسلامی مورو به طور موقت مسوول اداره یک منطقه خودمختار جدید مسلمان نشین در جنوب این کشور شده است و هزاران تن از نیروهای آن خلع سلاح شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهر تایید رییس جمهوری فیلیپین بر برنامه عفو شبه نظامیان

مهر تایید رییس جمهوری فیلیپین بر برنامه عفو شبه نظامیان