مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 09:202021-02-17اقتصادي

پایان مرمت خانه «حاتمی» بروجرد/ درخت گردوی «گل زرد» الیگودرز ثبت ملی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به پایان مرمت خانه «حاتمی» بروجرد، گفت: درخت گردوی کهنسال «گل زرد» در شهرستان الیگودرز ثبت ملی شد.

- خرم آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به پایان مرمت خانه حاتمی بروجرد، گفت: درخت گردوی کهنسال گل زرد در شهرستان الیگودرز ثبت ملی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید امین قاسمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از اتمام مرمت خانه حاتمی بروجرد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد و اظهار داشت: این سری عملیات مرمت شامل تیر ریزی، مرمت بخش جنوبی، مرمت و بازسازی طاق نماهای بخش جنوبی این اثر تاریخی است.

وی در خصوص اهمیت این خانه تاریخی خاطرنشان کرد: خانه حاتمی در محله طباطبایی های شهر بروجرد با مساحت بیش از هزار و 300 مترمربع در دو طبقه احداث شده است که قدمت آن مربوط به دوره صفویه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به گستردگی بافت تاریخی در شهرستان بروجرد اذعان کرد: مجموع آثار تاریخی شناسایی شده در بروجرد حدود 400 اثر است که تاکنون 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده است.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت ملی درخت گردوی کهنسال گل زرد در شهرستان الیگودرز خبر داد و اظهار کرد: قدمت این گونه درخت به حدود 320 تا 370 سال پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان مرمت خانه «حاتمی» بروجرد/ درخت گردوی «گل زرد» الیگودرز ثبت ملی شد

پایان مرمت خانه «حاتمی» بروجرد/ درخت گردوی «گل زرد» الیگودرز ثبت ملی شد