مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 10:552021-02-17بين الملل

هشدار «بیل گیتس» در مورد مرگ ده ها میلیون نفر درصورت حمله بیو تروریسم»


با اشاره به پیشرفت های حیرت انگیز مهندسی ژنتیک و احتمال دست یابی تروریست ها به این دانش فنی، هشدار داد که یک حمله بیوتروریسم می تواند سبب مرگ دهها میلیون ها نفر در جهان طی کمتر یک سال شود.

گیتس ثروتمندترین مرد جهان در جریان سخنرانی اش در مونیخ گفت که مهندسی ژنتیک می تواند به عنوان یک سلاح تروریستی مورداستفاده قرار گیرد.

گیتس که برای اولین بار در این نشست امنیتی جهانی سخنرانی می کردف گفت: ما ارتباط بین امنیت سلامتی و امنیت بین الملل را نادیده می گیریم و این یک خطری جدی برای ما بشمار می آید.

مؤسس شرکت مایکروسافت افزود: بیماری همه گیر بعدی می تواند به دنبال استفاده از مهندسی ژنتیک برای ایجاد یک نمونه مصنوعی از ویروس آبله و یا یک نمونه کشنده از ویروس آنفلوانزا، سرچشمه بگیرد.

وی اضافه کرد: این ها ( نمونه های کشنده از ویروس های واگیردار) چه به دلیل یک تغییر ناگهانی در طبیعت و یا توسط یک تروریسم ایجاد شوند، به گفته متخصصان امراض مسری، به دلیل رشد سریعشان در محیط قادر هستند که در عرض کمتر از یک سال سبب مرگ بیش از 30 میلیون نفر شوند.

این متخصصان بر این باور هستند که دلایل محتملی وجود دارد که جهان می تواند ظرف 10 تا 15 سال آینده، شاهد شیوع چنین بیمارهای کشنده ای باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار «بیل گیتس» در مورد مرگ ده ها میلیون نفر درصورت حمله بیو تروریسم»

هشدار «بیل گیتس» در مورد مرگ ده ها میلیون نفر درصورت حمله بیو تروریسم»