مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 11:052021-02-17فرهنگي

«یک کاج، صد گنجشک» خوش درخشید


فیلم «یک کاج، صد گنجشک» به تهیه کنندگی و کارگردانی هاشم مرتضویان، موفق به کسب تندیس زرین و دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند مستند پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد شد.

- ایسنا/اصفهان فیلم یک کاج، صد گنجشک به تهیه کنندگی و کارگردانی هاشم مرتضویان، موفق به کسب تندیس زرین و دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند مستند پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد شد.

هاشم مرتضویان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اصفهان به نسبت جمعیت و وسعت، یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای ایران است و همین پیشینه نیز باعث شد بعد از جنگ های داخلی افغانستان که مصادف با انقلاب ایران بود، موج زیادی از مهاجران افغانستانی این شهر را برای سکونت انتخاب کنند.

وی ادامه داد: سال های ابتدایی انقلاب وضع این مهاجران خوب بود اما به مرور زمان مشکلاتی به وجود آمد؛ یکی از مهم ترین مشکلات، فرزندآوری زیاد افغانستانی ها بود و تعداد زیاد فرزندان یک خانواده بازماندن از تحصیل را در پی داشت.

تبعات حاصل از بی سوادی نیز بر همگان روشن است.

کارگردان مستند یک کاج صد گنجشک با اشاره به موضوع فیلم خود گفت: این مستند درباره شخصی به نام امیر شاهد است که در خوراسگان دفتردار رسمی است و منتظر نمانده تا کسی امکاناتی در اختیار او قرار بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«یک کاج، صد گنجشک» خوش درخشید

«یک کاج، صد گنجشک» خوش درخشید