مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 11:152021-02-17اقتصادي

تبدیل شدن اصفهان به پرمخاطره ترین منطقه و نماد فرونشست کشور


نتایج مطالعات سازمان زمین شناسی  و اکتشافات معدنی کشور نشان می دهد که اصفهان نماد فرونشست زمین در کشور شناخته شده است چرا که بالاترین نرخ فرونشست دشت اصفهان به سالی 19 سانتی متر رسیده و بیشتر این فرونشست ها در حاشیه ها و درون مناطق شهری و جمعیتی و زیرساختی رخ داده است.

- نتایج مطالعات سازمان زمین شناسی  و اکتشافات معدنی کشور نشان می دهد که اصفهان نماد فرونشست زمین در کشور شناخته شده است چرا که بالاترین نرخ فرونشست دشت اصفهان به سالی 19 سانتی متر رسیده و بیشتر این فرونشست ها در حاشیه ها و درون مناطق شهری و جمعیتی و زیرساختی رخ داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرونشست زمین پدیده ای است که بر اثر خالی شدن آب بافت های متراکم و لایه های زیرین سطح زمین رخ می دهد که در نتیجه آن سطح زمین به صورت تدریجی و در برخی موارد به صورت ناگهانی فرو می نشیند.

به اعتقاد کارشناسان این نشست باعث ایجاد ترک و شکاف هایی در زمین شده و بر الگوی جریان های زیرزمینی و سطحی، تغییر کیفیت آب های زیرزمینی، تغییر شکل سطح زمین و سیل خیزی مناطق تأثیر می گذارد.

بر پایه نتایج مطالعات اخیر سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، دشت اصفهان به ویژه مناطقی که از زاینده رود تغذیه می کرده، نواحی شمال شهر اصفهان و منطقه رهنان، فرودگاه شهید بهشتی، کوهپایه و همچنین شهرهای دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل شدن اصفهان به پرمخاطره ترین منطقه و نماد فرونشست کشور

تبدیل شدن اصفهان به پرمخاطره ترین منطقه و نماد فرونشست کشور