مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 11:452021-02-17بين الملل

نیوزیلند به حضور نظامی 20 ساله اش در افغانستان پایان می دهد


نخست وزیر نیوزیلند امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، دولت ولینگتون در ماه مه آخرین نظامیان باقیمانده خود در افغانستان را خارج خواهد کرد و به بیش از دو دهه استقرار نیرو در آنجا پایان می دهد.

- نخست وزیر نیوزیلند امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، دولت ولینگتون در ماه مه آخرین نظامیان باقیمانده خود در افغانستان را خارج خواهد کرد و به بیش از دو دهه استقرار نیرو در آنجا پایان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند گفت، فرایند صلح داخلی افغانستان بهترین چشم انداز برای یک راهکار سیاسی بادوام را متصور شده است و این بدین معناست که نیروهای دفاعی نیوزیلند دیگر مورد نیاز نیستند.

نخست وزیر نیوزیلند در بیانیه ای گفت: پس از 20 سال حضور نیروهای دفاعی کشورمان در افغانستان اکنون زمان آن است که به استقرار خودمان پایان دهیم.

حدود 3500 نیوزیلندی از سال 2001 در افغانستان حضور داشته اند که این شامل نیروهای ویژه، تیم های بازسازی و افسرانی برای آموزش متخصصان است.

استقرار نیروها در سال اخیر به شدت کاهش یافت و در حال حاضر شش تن -سه تن در آکادمی آموزش افسری افغانستان و سه تن در مقر ناتو- مستقر هستند.

استقرار در افغانستان جزو طولانی ترین حضورهای نظامی تاریخ نیوزیلند بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیوزیلند به حضور نظامی 20 ساله اش در افغانستان پایان می دهد

نیوزیلند به حضور نظامی 20 ساله اش در افغانستان پایان می دهد