مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 12:252021-02-17اقتصادي

ایجاد مسیرهای مبادلات بانکی مستقل از دلار لازمه توسعه تجارت خارجی


معاون اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس ایجاد مسیرهای مبادلات بانکی مستقل از دلار را لازمه توسعه تجارت خارجی ایران دانست و گفت: برای این هدف لازم است راهکارهایی مثل استفاده از ارزهای ملی و راه اندازی پیام رسان های مالی دو و چندجانبه در دستورکار قرار بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در هفتمین همایش سالانه برگزار شد.

اولین نشست این همایش با عنوان سازوکارهای مالی مستقل از نظام دلاری در تجارت منطقه ای ، با حضور مینو کیانی راد معاون ارزی اسبق بانک مرکزی، سید علی روحانی معاون اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس و حسن همتی فعال حوزه تجارت و بازرگانی برگزار شد.

* شناسایی 18 بانک چینی برای همکاری بانکی با ایران در شرایط تحریم در ابتدای نشست  حسین عطالهی از برگزیدگان مقاله های همایش، مقاله خود تحت عنوان ظرفیت نظام بانکی چین برای انجام مبادلات دوجانبه در شرایط تحریم را ادامه کرد.

بر اساس این ارائه ایران می تواند با معیارهایی همچون نداشتن فعالیت موثر در چرخه دلار ، عدم حضور موثر در بازارهای آمریکایی ، دولتی و حاکمیتی بودن ، داشتن اندازه گردش مالی مناسب و امکان رفع نیازهای تاجران ایرانی در مبادلات دوجانبه بانکی ، به انتخاب بانک های فعال در کشورهای هدف تجاری از جمله چین بپردازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد مسیرهای مبادلات بانکی مستقل از دلار لازمه توسعه تجارت خارجی

ایجاد مسیرهای مبادلات بانکی مستقل از دلار لازمه توسعه تجارت خارجی