مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 14:102021-02-17اجتماعي

کشف شواهدی از سکونتگاه متعلق به عصر آهن


باستان شناسان با کاوش در یک محوطه تاریخی در انگلستان به شواهدی از وجود یک سکونتگاه عصر آهن و چندین اثر تاریخی دست یافتند.

- باستان شناسان با کاوش در یک محوطه تاریخی در انگلستان به شواهدی از وجود یک سکونتگاه عصر آهن و چندین اثر تاریخی دست یافتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، وقتی باستان شناسان کاوش در محوطه تاریخی واقع در آکسفوردشیر را آغاز کردند امیدوار بودند به اکتشاف جالبی دست پیدا کنند.

اما این گروه به هیچ وجه پیش بینی نمی کرد کاوش در این محوطه کشف شواهد وجود یک سکونتگاه عصر آهن، با بقایای ده ها اتاقک متعلق به 400 سال پیش از میلاد تا 100 سال پیش از میلاد و یک خانه تجملی رومی متعلق به قرن سوم یا چهارم میلادی را به دنبال داشته باشد.

به گفته باستان شناسان کاوش های پیشین در این منطقه شواهدی از وجود ساکنان عصر برنز، عصر آهن و دوران رومی را مشخص کرده بود اما دستیابی به اکتشاف اخیر بسیار دور از ذهن بود.

هر یک از اتاقک های دایره ای این منطقه حدود 10 متر قطر داشتند و احتمالا کشاورزانی که از زمین های اطراف استفاده می کردند در این اتاقک ها سکونت داشتند.

دست کم سه چهارم خانه رومی کشف شده همچنان مدفون است و با این که از دیواره های این ویلا بیش تر از ویرانه ای به جای نمانده است اما هنوز می توان نقشه این ساختمان را تشخیص داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف شواهدی از سکونتگاه متعلق به عصر آهن

کشف شواهدی از سکونتگاه متعلق به عصر آهن