مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 بهمن 1399 ساعت 05:152021-02-18پزشكي

ژن نئاندرتال شمشیر 2 لبه در برابر کووید-19


محققان در مقاله ای که در مجله ی مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا به چاپ رسیده می گویند که ژن نئاندرتال هم می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به کووید-19 شدید و هم باعث کاهش آن شود.

- محققان در مقاله ای که در مجله ی مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا به چاپ رسیده می گویند که ژن نئاندرتال هم می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به کووید-19 شدید و هم باعث کاهش آن شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، سال گذشته محققان موسسه ی کارولینسکای(Karolinska) سوئد و موسسه ی انسان شناسی تکاملی مکس پلانک(Max Planck) در لایپزیگ آلمان نشان دادند که یک عامل ژنتیکی خطرزا برای ابتلا به کووید-19 شدید از اجداد نئاندرتالمان(Neandertal) به ما به ارث رسیده است.

اکنون همان محققان در مقاله ای که در مجله ی مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا به چاپ رسیده می گویند که نئاندرتال ها نوعی ژن محافظت کننده در برابر کووید-19 نیز دارند.

نیمی از مردمی که خارج از آفریقا زندگی می کنند نوعی از ژن نئاندرتال ها را دارند که خطر ابتلا به نوع شدید کووید-19 و بستری شدن را 20 درصد کاهش می دهد.

برخی افراد بعد از ابتلا به کووید-19 به شدت مریض می شوند در حالی که بعضی دیگر بیماری خفیف می گیرند و بدون علامت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژن نئاندرتال شمشیر 2 لبه در برابر کووید-19

ژن نئاندرتال شمشیر 2 لبه در برابر کووید-19