مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 بهمن 1399 ساعت 08:302021-02-18پزشكي

علت مسمومیت پرندگان میانکاله اعلام شد


معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: پرندگان گوشتخوار با مصرف لاشه پرندگان تلف شده از بوتولیسم می توانند مسموم و تلف گردند.

این اتفاق در میانکاله در حال وقوع است و به همین دلیل بایستی لاشه ها بسرعت جمع آوری گردد در غیر این صورت باعث شیوع بیماری در پرندگان گوشتخوار می گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، سید بهمن نقیبی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در خصوص مرگ پرندگان در تالاب میانکاله، تا کی ادامه دارد، راه حل خاصی برای جلوگیری از تلف زدن بیش از حد این پرندگان مهاجر ندارد، به میزان گفت: تصور می شود تلفات تا زمان بازگشت پرندگان مهاجر ادامه داشته باشد.

در کوتاه مدت اقدام خاصی نمی توان کرد.

حتی در سال گذشته که مشابه امسال آمار تلفات پرندگان مهاجر بسیار بالا بود، پرندگان مهاجر در اسفند ماه مهاجرت خود را شروع کردند و این تلفات با مهاجرت پرندگان متوقف شد.

نقیبی در خصوص این سوال که در بلند مدت چه اقدامی میشه کرد تا از وقوع این حادثه برای سال بعد جلوگیری کرد، گفت: محیط زیست بایستی راهکار ارائه دهد و در اجرای راهکار ها مصمم باشد، در این صورت است که می توان جلوی این تلفات را گرفت.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور لاشه این پرندگان برای انسان خطر داشته باشد یا شیوع بیماری را برای انسان داشته باشد، گفت: لا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت مسمومیت پرندگان میانکاله اعلام شد

علت مسمومیت پرندگان میانکاله اعلام شد